Kitap Yorumu: Uyumsuz - Veronica Roth

17 Kasım 2012 Cumartesi


Orjinal Adı: Divergent
Bağlı Olduğu Seri: Divergent #1
Yazar: Veronica Roth
GR Puanı: 4.38
Sayfa Sayısı: 516


Kitap Yorumum:

Artemis Yayınlarından uzun bir süre kitap okumamıştım. Uyumsuz okurken beni benden aldı. Yeri geldiğinde öfkelendirdi yeri geldiğinde duygulandırdı. Baş karakterimiz Beatrice Prior diğer okuduğum karakterlerden hiçbirine benzemediğinden biraz afalladım. Nedendir bilinmez ama genelde baş karakterler daha şanslı olur. Ama bu kitapta Beatrice'in şansa çok ihtiyacı vardı. 100 sayfadan sonra ise şans güldü diyebiliriz. En azından her şey biraz daha netleşti.

Kitabı almamdaki etkenlerden birisi de konusunun farklı olmasıydı. Topluluklardan birini seçmek ve ailenden uzak kalmak... Seçiminin seni değiştirmesi de cabası üstelik. 

Kitap okurken beni benden aldı demiştim ya! İşte o anlardan biri de Dört ile Beatrice'in konuşmalarıydı.
Bir diğer ana karakterlerden biri de Dört oluyor bu arada. Ve okuyunca ilk başta bayağı havalı olduğunu düşündürttü. Ama tanıyınca yine çok farklı bir karakter olduğunu gördüm. 

"Bazen kaybolurlar. Bazen de yeni korkular eskilerin yerine yerleşir." ( sayfa 249 )
Ehh birde kötü karakterimiz var!! Benim kötü karakterlerde sevdiğim bir isme sahip. İsmi Eric. Bence bu adam bayağı bayağı kötü  :D Yani kötülüğü içime işledi diyebilirim. Yada kısaca biz ona Cani diyelim. Bilemiyorum okuyunca siz ne düşünürsünüz.


Belki Eric haklıydı. Belki ölümü seçmek, bilinmeyen bir yerde keşfe çıkmak gibi bir şey. ( sayfa 460 )

Bir diğer karakterlerden biri de Beatrice'in annesi. Annesi aslında pasif duruyor ama son sahnelerde kendisini daha iyi tanıyoruz. Ve birde Caleb var... Beatrice'in abisi. Fazla bir rolü olmuyor fakat bizi şaşırtmaktan da geri kalmıyor.

Ve Beatrice'in topluluğundan arkadaşları Christina , Al ve Will ... Arkadaş olmaları bile bir tuhaftı bu dörtlünün. Hele Christina'ya bayıldım. Eminim sizde bayılacaksınızdır.

Neyse karakterlerden fazlaca bahsettikten sonra kapak tasarımı hakkında konuşmak istiyorum.
Kapak orjinal kapağının aynısı. Yeni bir kapak düşünmemeleri iyi olmuş. Konuyu biraz olsun kapak yansıtıyor bence. 

Kısacası EN KISA ZAMANDA BU KİTABI ALIN , OKUYUN derim ben :D

Bu gün 2. kitabın yani Insurgent'in çeviride olduğunu öğrendiğimde havalara uçtum!! 
Ve seri 3 kitap olucakmış. Üzülsem mi sevinsem mi bilemedim ama sanırım uzun bir seri olmaması iyi olucaktır. 

- Serinin 2. kitabı -
( Kapağı gerçekten çok ilginç değil mi? )

Şimdi ne okuyorum?

Uyumsuzdan sonra blogda bu aralar çok bahsettiğim Göçebe kitabına başladım. Filmi çıkmadan kitabını okumalıyım dedim. Kitabın başlarındayım. Nolucak bakalım ilerleyen sayfalarda...


- Puanım -

4 yorum :

  1. Ah, Caleb ah! Insurgent de çok şaşırttı beni.
    Kapaklarına bayılıyorum bu serinin. Üçüncü kitapta bir Abnegation sembolü beklemekteyim kapak resmi olarak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abnegation sembolü olmalı bence de. Off sen böyle söyleyince daha da meraklandım :D Napıcak acaba Caleb...

      Sil
  2. Almayı çok istediğim kitaplardan biri :)
    Bu arada seni mimledim ^^,
    http://kitapbaykusu.blogspot.com/2012/11/ilk-mim-heyecan.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda okuman dileğimle o zaman :) mimlere şu sıralar cevap veremiyorum ama bakıcam canım :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs