Final (Hush Hush Serisi #4) - Becca Fitzpatrick | Kitap Yorumu

6 Mart 2013 Çarşamba


Hush Hush Serisi...( Ciltli olmaları ayrı bir ayrıcalık zaten! )

Huuhuu!! Ben geldim. Son siparişimde aldığım kitap olan Final'i bu gün bitirdim. Ve yorumunu yazmak için işe koyuldum. Bu seri için ve bu son kitap için söylenecek çok şey var. Hepsi bir avazda çıkar mı bilmiyorum , bakalım ;)
Gırtlağım konuşamayacak kadar tıkanmıştı. Sonunda, " Pekala," dedim. " Gidip cehennemin kapılarını sonsuza dek kapatalım." ( sayfa 384)


Kitabın Trailer'ini izlememiş olanlar için ;



Orjinal Adı: Finale
Yazar: Becca Fitzpatrick
Bağlı Olduğu Seri: Hush Hush #4
Yayın evi: Pegasus Yayınları
GR Puanı: 4.24
Sayfa Sayısı: 411

Kitap Yorumum:

Adım Nora Grey ve eskiden kıyafetlerimi J. Crew'dan alan ve bebek bakıcılığından kazandığı paraları iTunes'ta harcayan sıradan bir Amerikan genciyken, normallikle kusursuz yabancılara dönüştük. Hem de normallik, uygun adım gelip parmağını gözüme soksa ayırt edemeyeceğim kadar. ( sayfa 17)
Final kitabını okuyarak seriyi tamamlamış oldum. Çıkalı bayağı oldu bu kitabın. Bende okuyanlar arasına girdim. Ama serinin son kitabı olarak yazarın daha çok önem vermesini beklerdim açıkçası. Nora'nın kaprisleri ve sürekli Dante ile Nefilim güçlerini geliştirmek için ders almaları kitapta bayağı yer kaplıyordu. Ama yinede akıcılığını korudu. 
Senden dansçı olacağı aklıma gelmezdi, diye zihnime konuştu. Senden sapık bir takipçi olacağı aklıma gelirdi, diye cevapladım. (Dante ve Nora'nın konuşması sayfa 19) 
Şöyle bir anlatırsam konuyu; Nora, Nefilimlerin başına geçer ve kovulmuş meleklerle olan savaşlarına bir son vermeyi planlar. Fakat tabiki de Nora'nın istediği olucak değildir. Patch bir kovulmuş melek olduğundan zaten Nora da savaşın hiç başlamamasını istiyor. Ama iki tarafta bunu halletmeye kararlıdır. Nora ve Patch'in ilişkisinde sarsıntılar olmaya başlar. Patch'in eski sevgilisi Dabria ortaya çıkmış ve işleri berbat etmek üzeredir. Sorun sadece Dabria değil elbette...
"Aslına bakarsan, gizli bir parolamız var. Ve şöyle: 'Dabria kendi işine bakması gerektiğini bilmeyen ezik bir sülük.'"Ağzımı kapattım. " Ah, Patch'in parolamızı seninle neden paylaşmak istemediğini şimdi anladım." Sözlerimden aşağılama akıyordu. ( sayfa 229)
Karakterlerden biraz bahsedicek olursam Dante'yi bu kitapta tanıyoruz. Kendisinde boy fizik maşallah her şey var :D Nora'nın babasının - yani Hank'in- baş yardımcısı oluyor kendileri. Ee Nora başa geçince Dante'de ona yardım etmeye ve onu savaşa hazırlamaya çalışıyor haliyle. Patch bu durumdan hiç hoşlanmasa da tedbirlerini de alıyor. Kitapta bu tedbirlerin ne olduğunu okuyunca anlayacaksınız tabi ki :D
Beni bir ağaca yasladı ve hararetle öptü. Nefesimi geri kazanınca, " Dünyanın dört bir yanındaki erkekler: Ben öpücük diye buna derim," dedim. (sayfa 361)
Bir diğer karakterimiz - benim şahsen favori karakterim :))) - Scott!! Scott kitabın başlarında kötü olsa da sonradan Nora'nın en yakın arkadaşları arasına giriyor. Eee zaten birde sempatik bir çocuk yanii :D
Vee - Nora'nın en yakın arkadaşı - Scott'a göz koymuş durumda. Fakat bu durumda yalnız değil. Marcie de Scott'dan hoşlanıyor!! Aaaa olucak şey değil :D Neyse işte bu tatlı rekabete de tanık oluyoruz.

[ buradan sonra spoiler alarmı! ]

Beni asıl kızdıran olaya dönersem. Yazarın olay akışını hızlı geçmesi. Yani bir anda Vee'nin Nefilim olduğunu öğreniyoruz. Şaka gibi geldi bi an dedim noluyor... Meğerse bizim kız Nefilim çıktı iyi mi!!? 

Birde asıl en can yakıcı noktaya geliyim... Scott'un ölmesii!!! Resmen dağ gibi çocuk ölüyorr. Yazarın amacını anlamış değilim yaniii.!!! Hank'a verdiği sözü tutmak için Nora'yı öldürmeye çalışan Dante'nin üzerine atlayıp orada can vermesi en duygusal sahnelerden biriydi ve yazarı burdan kınıyorumm. Gidip niye Scott'u öldürüyorsun yanii niyee?? Git başkasını öldür ne bilim çok öldürmek istiyorsan ... Çok kızgınım böyle bitmemeliydi... Neyse isyan ergen triplerinden çıkıyorum :D

Başka bir kızdıran olaya geliyim. Patch'in biraz daha ön planda olmasını isterdim. Hatta Patch'in anlatımından olayları görmeyi ve Nora için neler hissettiğini bilmeyi çok isterdim. Fakat Scott'un bile başta kendi düşüncelerinden anlatılıyor ama Patch'ten bir cümle yok. Neyle Patch'e çok kızamıyorum. Adam karizma.. :D

Ve son olay. Düğün! Yapma etme Becca sen niye Vee'yi hemen evlendiriyosun kii?? Hemde tanımadığım biriyle. Bi üzüleydi Scott için yok orayı bile atladı. Taa 3 yıl sonraya geldi. Böyle atlıyorlar ya o an noluyor ne bitiyor hiç bilmiyoruz. Tadı kaçıyor bana göre.

[ spoiler bitti ]

Ama son sayfa yine güzel bitirdi. Aslında güzel demiyim yine beklenmedik bitirdi ama o dialoglar okunasıydı cidden!

Neyse bence o kadar abartılıcak bir son kitap değildi. Ama sırf seri yarım kalmasın falan diyenler okusun. Bende öyle umutlarla aldım ki kitabıı!! Neyse hayal kırıklığı yaşadım evet... :(
Yorumumu Vee'nin gaza geldiği sırada söylediği sözleri paylaşarak bitirmek istiyorum :D :
Vee, " Bu gerçekten hayatımın kavgasıysa, orada olacağımı biliyorsun. Sen istesen de istemesen de. O son birkaç çörekten buraya zamanında gelip sonra da arkamı dönüp gitmek için vazgeçmedim." ( sayfa 384)

- Puanım -

Yazarımız sitesinde Final için bir müzik listesi paylaşmış. Ben şahsen okuduktan sonra bu listeyi gördüm.Özellikle Evanescence'in My Heart is Broken şarkısını listede gördükten sonra havalara uçtum! Çok sevdiğim bir şarkı olur kendileri. :D  Eğer hala okumamış olanınız varsa bence okurken bu şarkıları da dinleyebilir. Şöyle bir liste;

FINALE
Praise You   -   Fatboy Slim
Not Enough Time  -  INXS
We Found Love   -  Rhianna
Somebody That I Used To Know  -   Gotye
Cosmic Love   -  Florence & The Machine
Amber   -   311
Stronger (What Doesn't Kill You)  -  Kelly Clarkson 
Brighter Than The Sun    -   Colbie Caillat
If I Ain't Got You   -  Alicia Keys
Fallin'    -  Alicia Keys
My Heart Is Broken   -  Evanescence
Hello   -   Martin Solveig featuring Dragonette
If I Die Young   -   The Band Perry
Us Against The World  -  Coldplay
Not Strong Enough   -  Apocalyptica
Funhouse   -   Pink
Lights   -   Ellie Goulding
On the Floor   -  Jennifer Lopez
Angel With A Shotgun   -   The Cab
Angel Is Broken   -  Atlas Sound
                                   
Diğer kitapların müzik listesine bakmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.                                                            

10 yorum :

  1. ya norayla patche noluyor kitabın sonunda ! ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu bir son var merak etmeyin :)

      Sil
  2. Çok güzel ya keşke filmini hemen çıkarsalar da izlesek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini askıya aldılar diye duydum ben ama bimiyorum. Kitapların filmleri genelde beklediğimiz gibi olmuyor. İnşallah bunu beğeniriz :)

      Sil
  3. Patch cehenneeme gidiyormus diye duydum ama bazilari da nora ve patch icin mutlu bir son var diyor hangisi bana bi soyleyebilir misin? Mutlu son mu

    YanıtlaSil
  4. Nora bu kifapta baya kaşındı valla :DBSJEM

    YanıtlaSil
  5. nasıl mutlu son oluyo lütfen söyle bunu patch ' e baş melekler hissetme gücünü veriyolar nora ya ödül olarak öle şeyler duydu dorumu ayrıntılı bi cevap verirmisin bu serinin benim için anlamı çok büyük lütfen benim için çok önemli sana güveniyoru.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nora ve Patch beraber oluyor Vee bi adamla evleniyor. Bence sonu biraz aceleye gelmişti :(
      Sen daha okumadın mı son kitabı??

      Sil
  6. SLM YİNE BEN üsttteki yoru benim cevanı hala bekliyorum.......

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs