Gölge Hırsızı - Marc Levy

10 Ağustos 2012 Cuma


Gölge Hırsızı'na başlamadan önce sizi bu yazı bekliyor . Başlangıçta büyük bir etki yaptı bende bu yazı . Bazı şeyler yazıyla daha da netleşir . İşte o yazılardan biri de bu !

 Arka Kapak Yazısı 

Sen benim gölge hırsızımsın; nerede olursan ol, seni bulacağım. 

Babası tarafından terk edilmiş, çocukluğu boyunca annesiyle birlikte sıradan bir kasabada yaşayan kahramanımızın özel bir yeteneği vardır: Peşine gölgeler takılır, ona hep bir şeyler fısıldar... 

Yıllar geçmiş, bahçesindeki kestane ağaçlarının altında oturduğu okulunu, babasıyla annesinin birbirlerini sevdikleri zamandan kalma o soluk fotoğrafları ardında bırakarak yeni bir hayata başlamıştır. Ne var ki tekdüze hayatı ve bir türlü ismini koyamadığı ilişkisiyle içindeki özlemi dindirememekte, ona fısıldayıp duran gölgelerden bir türlü kurtulamamaktadır. 

Bir kıyı kasabasına yolunun düştüğü bir gün, hüzün dolu geçmişinin, peşini bırakmayan gölgelerin sırrı yavaş yavaş çözülmeye başlar. Yıllar önce geldiği bu kumsalda, gölgelerinin birbirine karıştığı ilk aşkının izini bulacak ve onun peşine takılacaktır. 

Belki de, bir sandığın içine sakladıkları o uçurtmayı yerinden çıkarmanın zamanı gelmiştir artık... 

Gölge Hırsızı, ardımızda bırakamadığımız anları, anıları ve aşkları anlatıyor. Yani peşimize takılan, kurtulamadığımız gölgeleri...



Kendi Yorumum :

Kitap başlarından itibaren beni sardı ve bitene kadar bırakmadım . Küçük bir çocuğun aşkını , duygularını ve kişiliğini tanıdım ilk önce . Sonra gittikçe büyüdü . O kadar içten bir romandı ki ben böyle bir roman daha önce okumadım . Arkadaşlığın önemi büyüktü bu kitapta . Sevgi vardı en içteninden . Hüzünlendiğim yerler oldu . Ama tam yerinde de bitti kitap . Keşke o kız ben olsaydım bile demiş olabilirim :) 

 = > Neyse ben kitaba puan vericek olsam 5 üzerinden 5 verirdim . Mutlaka okunması gereken bir kitap !


                                                           - Kitaptan aldığım notlar -
  •  Yolların kesişmesi , bazen yalnızca bir zaman meselesidir. Kişilerin doğru zamanda karşılaşması gerekir .  sayfa 67
  • Zaman sadece geçermiş gibi yapıyor . En basit anlar, içimize hiç silinmemecesine demir atmış duruyor. sayfa 120
  • Babam , insanları birbirleriyle karşılaştırmamak gerektiğini , her insanın farklı olduğunu , önemli olanın bize en uygun gelen farklılığı bulmak olduğunu söylerdi. Clea benim farkımdı. sayfa 82






5 yorum :

  1. kitabı ben de geçtiğimiz ay okudum ve bitirdim.. henüz paylaşmadım blogda.. bana böyle farklı ve güzel bir güç dara derinlemesine işlenebilirdi gibi geliyor.. biraz yüzeysel kalmış... kitapta işlenen aşk ve babasının mektuplarına sonunda ulaşması beni çok hüzünlendirdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet son sahnede bende çok hüzünlendim ama Clea'yı bulduğunda az daha ağlıyordum sevinçten sonra tuttum kendimi . Güzel bitirdiler bence :)

      Sil
  2. Zaten okumak istiyordum. Şimdi iyice meraklandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen okuman lazım o zaman ! :) Hiç pişman olmazsın okuduğuna öyle diyim .

      Sil
  3. Sonunda ne olmuştu unuttum çok önceden okumuştum

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs