Kitap Yorumum : Çiftlik - Emily Mckay

25 Ağustos 2012 Cumartesi


Bu kitabı aslında ilk olarak Kitab-ı Sevda blogunda duydum ve ilgimi çekti . Daha sonralar kitap alışverişimi yaparken bunu da sepetime ekledim ve aldım . Sonradan Kitab-ı Sevda ve Sihirli Kitap blog sahipleriyle aynı anda okumaya karar verdik. Etkinlik oldu sanırım bu uygulamamız :D Ama ben çok memnunum böyle beraber okuduğumuz için . Ve yine olursa yine yapmayı çok isterim. 

Onların bu kitap hakkında yorumları için Kitab-ı Sevda ve Sihirli Kitap linklerine tıklamanız yeterli ! :)

Kitap yorumum :

Kitaba ısınmamın bir nedeni ABD'den önce ilk Türkiye'de çıkmış olması . Eh bu sayede okumaya başladım . Kitap 3 kişinin anlatımından oluşuyor . Baş karakterler Lily , Lily'nin ikiz kardeşi Mel ve Carter .

Kapak bence bizdeki daha güzel olabilirdi diyorum. Akın'ın da belirttiği gibi " Kırmızı Başlıklı Kız " gibi dursa da aslında öyle bir kitap değil . 

Konusuna gelince Lily ve otistik ikiz kardeşi Mel Çiftlik denilen bir ( hapishane mi desem acaba :D ) hapishane gibi bir yerden kaçmaya çalışıyorlar . Bütün planlar yapılıyor . Fakat sonradan olaya Carter dahil olunca işler değişiyor. Carter Lily'nin eski sınıf arkadaşı olunca başta kuşku duysada Lily sonunda onuda yanlarına alıyorlar . Daha sonra Carter'ın planlarını öğrenen Lily başta kızsada sonradan inanıyor ve kaçıyorlar . Biraz saflık vardı Lily'de :D Ama kardeşini korumak için herşeyi göze alıcak bir kızdı da .

Dışarıya çıktılarında daha kötü yaratıklar da vardı elbette . Tikler !

Tikler ilk olarak insanlarmış fakat daha sonraları bilimsel deneylerde çıkan aksaklıklar sonucu virüs gibi yayılan hastalıkla oluşmuş yaratıklara dönüşüyorlar . 

Ve birde Vampirler var tabiii ! Olmazsa olmazlardan bir yaratık. Ama bu kitaptaki vampir benim favorimdi. Vampirimizin ismi Sebastian . Güzel bir isim bulmuşlar valla beğendim !
Gerçek bir vampirdi bence . Saldırgan , sinsi , akıllı  ve tabiki de hızlı bir yaratık . Ama bu yolculuklarında Sebastian onlara çok yardımları oldu . Taktir ettim . 

Mel'den biraz bahsedicek olursam otistik olması akıllı olmuyacağı anlamına gelmiyor . Akıllı ve net düşünceli bir kız . Kısa kısa onun anlatımından verseler de bu kızı tuttum ben :)

En önemli detay Lily'nin Abduktura olduğunu bilmemesi . Bu Abduktura ne diyecek olursanız hemen söyliyim : başkalarının düşüncelerini , duygularını yönetme . 

Kitap sonlarında beni şaşırttı biraz . Ve seri olmasını umut ediyorum . Çünkü eğer böyle bitirirlerse yazara şikayetimi ileticem :D

Bu kitaptan sonra sıra Ares'i okumaya geçtim . Beğenenler var bakalım nasıl bir kitapmış ! :)

Kitaptan bir alıntı 

Her şeyimizi kaybetmiştik. Henüz yeni yetme çocukların besin maddesi , yaratıkların da gerçek olduğu ve benim bir tür süper gücüm olduğu söylenen çivisinden çıkmış bu yeni dünyada o tutunabileceğim tek daldı. 
(Lily Mel den bahsediyor. )                                                                       - Çiftlik sayfa 279


5 yorum :

  1. Böyle kitabı anlatmaya başladığında hiç vampir diyeceğini beklemiyordum, böyle daha bilim-kurgu türü bir kitap beklemiştim ama sanki böyle bütün ögeleri toplamış gibi duruyor. Mel karakteri ilgimi çekti. Listeme eklesem mi karar veremedim ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hemen ekle ve al :D Arada Lily beni sinir etsede öbür karakterler fena değil :D :P Al derim bence

      Sil
    2. git söyle ona sebastian gemiler battı diye yanmaz denizin canı.! böyle bi diyalog hatırlayan var mı bu kiyapta ?

      Sil
    3. Kitabı okuyalı bayağı oldu ama hatırlamıyorum maalesef.

      Sil
  2. şu sıralar her yerde sebastian dönüyo. Caps fotoğraf filan paylaşılıyo. Olmadı bütte halledersin sebastian filan yazıyodu. Bu sebastian mı acaba bahsedilen ?

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs